چگونه از هشتگ # در اینستاگرام استفاده کنیم

سعید رشیدیآموزش و دانشنامه اینستاگرامارسال دیدگاه

زمانی که اینستاگرام قابلیت هشتگ # رو به برنامه خود اضافه کرد بسیاری از مردم از آن متنفر و بسیاری عاشق آن بودند.

آیا میدانستید پست هایی که حداقل از یک هشتگ استفاده کرده اند، تعداد لایک و کامنت بیشتری نسب به عکس هایی که از هیچ هشتگی استفاده نکرده اند دارند.

در این مقاله متوجه خواهید شد از هر آنچه که مربوط به هشتگ ها برای افزایش دنبال کننده ها و لایک بیشتر است.

یاد بگیرید چگونه از هشتگ ها به صورت استراتژیک استفاده کنید و چه اقداماتی رو باید انجام دهید تا با استفاده از هشتگ ها دستاورد های بازاریابی اینستاگرام خود را افزایش دهید؟

فهرست محتوای این مقاله :

  1. چرا باید از هشتگ ها در اینستاگرام استفاده کنیم
  2. هشتگ های اینستاگرام چگونه کار میکنند
  3. تفاوت انواع هشتگ های اینستاگرام
  4. بهترین هشتگ ها را برای اکانت خودتون در اینستاگرام پیدا کنید

#۱: چرا باید از هشتگ ها در اینستاگرام استفاده کنیم

اینستاگرام همواره در حال تغییر است بخصوص در سال ۲۰۱۸ قابلیت های زیادی به این شبکه اجتماعی پر طرفدار اضافه شده اند و تغییر کرده اند، اما تنها چیزی که تغییر نکرده است اهمیت استفاده از هشتگ ها است.

تا امروز، ساخت یک استراتژی هشتگ موثر یکی از موثر ترین روش های دیده شدن پست ها توسط مخاطبین جدید در این شبکه اجتماعی بوده است، و با توجه به هدف هشتگ هایی که استفاده میکنید، میتواند تعامل بیشتر، فالوور یا دنبال کننده بیشتر و حتی بیشتریان بیشتر برای شما به ارمغان آورد.

مطمئنن کارایی هشتگ های اینستاگرام تغییری نکرده است ولی امکانات و قابلیت های زیادی به آن اضافه شده است که در اینجا مهمترین های این تغییرات را برای شما بازگو میکنم :

۱- پیگیری هشتگ های استفاده شده موفق اینستاگرام در آمار پست

با تغییر پروفایل به پروفایل تجاری یا به اصلاح Business Profile قابلیت تجزیه و تحلیل بازدید هایی که از طریق هشتگ های استفاده شده انجام شده اند را به شما میدهد،

برای دسترسی به این اطلاعات کافی است پست ارسالی مد نظر رو باز کنید و در زیر آن پست “View Insights” رو لمس کنید.

پیگیری هشتگ های استفاده شده موفق اینستاگرام در View Insights

سپس شما با صفحه ای از اطلاعات مواجه خواهید شد که این اطلاعات شامل : دسترسی یا reach، برداشت ها یا impressions و حتی گزارش طریقه یافتن پست شما توسط بازید کننده ها است.

View Insights

۲- میتوانید در اینستاگرام هشتگ هارو فالوو یا دنبال کنید

یکی دیگر از بروزرسانی های بزرگ اینستاگرام در اوایل سال جاری، امکان فالوو کردن هشتگ ها است. به این معنی که شما می توانید با فالوو کردن یک هشتگ مرتبط با منافع و علاقه خود، در مورد موضوعات مختلف (یا جوامع) به روز باشید.

فالوو کردن هشتگ ها همانند فالوو کردن پیج دیگران است زمانی که هشتگی پیدا کردید که به آن علاقه مند هستید به راحتی میتوانید صفحه هشتگ رو باز کنید و فالوو کنید

فالوو کردن هشتگ در اینستاگرام

۳- امکان اضافه کردن هشتگ های قابل کلیک در بیو (Instagram Bio)

در بروزرسانی های اخیر، میتوانید هشتگ های قابل کلیک (و نام کاربری) به بیو اینستاگرام خود اضافه کنید که باعث ساخت بیو موثر تر میشود. آنچه در مورد این ویژگی فوق العاده است این است که بیو اینستاگرام را حتی بیشتر کاربردی می کند. شما می توانید از هرچیزی برای تبلیغ کردن و ترویج به صورت هشتگ در بیو ایسنتاگرام خود استفاده کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که علامت “#” قبل از هر کلمه ای که در بیو شما وجود دارد را وارد کنید و به طور خودکار تبدیل به یک لینک قابل کلیک می شود که منجر به بازدیدکنندگان آن هشتگ می شود.

هشتگ های قابل کلیک در بیو

۴- هشتگ ها رو به استوری (Story) خود اضافه کنید

اینستاگرام به تازگی توانایی افزودن هشتگ ها را به داستان ها Instagram Stories خود اضافه کرده است. آنچه در مورد این ویژگی فوق العاده است این است که، همانند پست های معمولی، وقتی شما یک هشتگ (Hashtag) را به استوری (Story) خود اضافه می کنید، از صفحه جستجو، قابل جستجو است. بنابراين اگر شخصي تايپ کند، ممکن است استوری شما را در بالای صفحه مشاهده کند.

هشتگ در استوری یا Story

#۲: هشتگ های اینستاگرام چگونه کار میکنند؟

قبل از اینکه به ادامه مطلب بپردازیم، بیاییم به طور خلاصه در مورد چگونگی استفاده کار هشتگ های اینستاگرام صحبت کنیم.

همانند توییتر و دیگر شبکه های اجتماعی، هشتگ ها با سازماندهی و دسته بندی عکس ها و ویدئو ها کار می کند.

هر پست اینستاگرام که شما ایجاد می کنید می تواند همراه با کپشن (Caption)  یا عنوان و چند هشتگ (تا ۳۰ عدد هشتگ) همراه باشد و این هشتگ ها در روند دیده شدن محتوا شما کمک می کند.

به عنوان مثال، وبلاگ نویس غذا، ممکن است تصویری از یک کاسه شیرینی  ارسال کند و سپس آن را در اینستاگرام آپلود کند، و از هشتگ های #شیرینی ، #خوشمزه ، #دست_پخت_خانگی استفاده کند.

با استفاده از این ۳ هشتگ باعث میشود به راحتی افرادی که به دنبال پختن شیرینی های خوشمزه هستند با این پست مواجه شوند.

#۳: تفاوت انواع هشتگ های اینستاگرام

هشتگ های اینستاگرام در تمام اشکال و اندازه ها قرار دارند – و درک انواع مختلف هشتگ ها و مخاطبان مربوطه آنها کلید توسعه یک استراتژی هشتگ موثر است.

۱- هشتگ های مارک یا برند

هشتگ مارک یا برند، یک هشتگ است که برای کسب و کار شما منحصر به فرد است. این می تواند به سادگی به عنوان نام شرکت شما، شعار یا نام یکی از محصولات یا کمپین های شما باشد.

هشتگ برند یا مارک

۲- هشتگ های عمومی

هشتگ های عمومی، مانند هشتگ های مارک، هشتگهایی هستند که کاربران را با همدیگر در ارتباط با یک موضوع خاص مرتبط میکنند. اما برخلاف هشتگهای مارک، هشتگهای عمومی مستقیما به یک کسب و کار مرتبط نیستند – آنها میتوانند بسیار گسترده تر باشند مانند #طبیعت #دریا #کوه

هشتگ های عمومی

۳- هشتگ های کمپین

هشتگ های کمپین معمولا طول عمر کوتاه تری دارند، اخیرا فقط چند روز یا حتی نهایتا یک سال. دلیل اینکه هشتگ های کمپین طول عمر کوتاهتری دارند، این است که آنها به کمپین های خاص مرتبط اند، مانند کمپین های اعتراضاتی و یا تبلیغاتی. که بنابر هدف کمپین، برای فعالیت بیشتر به شدت هشتگ مربوط به کمپین رو ترویج میدهند و پس از پایان این مبارزه، تبلیغ و ترویج آن را متوقف میکنند.

هشتگ های کمپین

#۴: بهترین هشتگ ها را برای اکانت خودتون در اینستاگرام پیدا کنید

برای موفقیت در استفاده از هشتگها باید هشتگهایی که استفاده میکنید، استراتژیک باشد.

در حالی که محبوبترین هشتگ ها میلیون ها میلیون بار استفاده شده است، این به این معنا نیست که با اضافه کردن این هشتگ ها (#عشق ، #خوشحال و …) به پست خود میتوانید به راحتی یک عالمه لایک و کامنت دریافت کنید.

بهتر است به جای استفاده از هشتگ های محبوب اینستاگرام از هشتگ هایی استفاده کنید که بازدید زیادی دارند اما به مراتب کمتر استفاده میشوند.

بهترین روش این است که ببنید رقبا و مخاطبین شما از چه هشتگ هایی استفاده میکنند.

در اینجا چگونگی پیدا کردن بهترین هشتگهای برای اکانت شما رو بازگو میکنیم:

۱- از قابلیت هشتگ های پیشنهادی استفاده کنید

برای راهنمایی و کمک به اینکه از چه هشتگ هایی برای پست خود استفاده کنید، به تازگی Hashtag Suggestions را راه اندازی کرده اند، ابزاری است که به شما در پیدا کردن بهترین هشتگ ها برای مطلبتون به کمکتون میاد 🙂

ابزار Hashtag Suggestions و یا پیشنهاد هشتگ به طور خودکار هشتگ هایی رو به شما پیشنهاد میدهد که مربوط به هشتگ هایی است که استفاده کرده اید و میتوانید از میان آنها بهترین ها رو انتخاب کنید.

هشتگ های پیشنهادی

به عنوان مثال شما یک آشپز هستید، پیتزایی خوشمزه درست میکنید و از هشتگ #پیتزا برای پست خود استفاده میکنید سپس بر روی دکمه Suggest کلیک میکنید و ایسنتاگرام به طور کاملا اتوماتیک لیست ۳۰ هشتگ دیگر که مربوط به هشتگ پیتزا است برای شما لیست میکند. درآخر میتوانید از میان هشتگ های پیشنهادی هر کدام که مایل هستید دکمه  Insert Hashtags رو بزنید به پست خود اضافه کنید.

هشتگ های پیشنهادی

۲- در رابطه با مخاطبان هدفتون تحقیق کنید

هشتگهای بی هدف و بی ربط در انتهای پست اینستاگرام شما، مخاطبان هدف شما را رشد نخواهند داد. در عوض، باید متوجه شوید که مخاطبان هدف شما چه هشتگ هایی رو جستجو میکنند. هشتگ های شما باید حاوی کلمات کلیدی ای باشند که مخطبان هدف شما آن را بیشتر جستجو میکنند.

 

۳- در رابطه با رقبای خود در ایسنتاگرام تحقیق کنید

روش بسیار هوشمندانه ای است که چگونگی استفاده از هشتگ های رقبای خود را بیابید. با انجام این کار میتوانید به راحتی بفهمید که کدام هشتگ ها بیشترین تاثیر رو دارند.

۴- در رابطه با رهبران صنعت تحقیق کنید

یکی از بهترین راههای پیدا کردن هشتگهایی که باید استفاده کنید این است که به دنبال تأثیرگذارهای اینستاگرام باشید، افرادی که در بین مردم شناختته شده هستند و خدمت بزرگی در جامعه کرده اند و همچنین مخاطبان مورد نظر شما را شامل میشوند میتوانید به پیج آن ها مراجعه کنید و بهترین هشتگ هارو پیدا  کنید.

۵- پیدا کردن هشتگ های مرتبط

شما به راحتی میتوانید در قسمت سرچ اینستاگرام، هشتگ مد نظر خود را سرچ کنید و در تب های بالایی بر روی TAGS کلیک کنید. سپس برای شما لیست کشویی باز میشود که شامل هشتگ های مرتبط با هشتگی است که سرچ کرده اید.

هشتگ های مرتبط

از این مطلب خوشتون اومد؟ میتونید آن را به اشتراک بذارید

درباره نویسنده

سعید رشیدی

برنامه نویس و طراح سایت، علاقه مند به زبان PHP و دنیای متن باز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *